Külföldi ÁFA visszaigénylésének menete

  1. Töltse le a regisztrációs, Az ÁFA-visszaigénylés és visszatérítés folyamata adatlapot, kitöltés után e-mailben vagy faxon juttassa el hozzánk.
  2. Munkatársaink felveszik Önnel a személyes kapcsolatot és elkészítenek egy Szerződés tervezetet valamint a NAV regisztrációs űrlapot (EGYKE -> ELEKAFA benyújtási felhatalmazás), melyeket e-mailben vagy postán eljuttatnak Önhöz.
  3. Küldje el postán vagy hozza be irodánkba a visszaigényléshez szükséges dokumentumokat és eredeti számlákat irodánkba a szerződésben megadott határidőire.
  4. Munkatársaink feldolgozzák a beérkezett anyagokat – ha szükséges kiegészítéseket kérnek Öntől -, kiküldik a megfelelő adóhatóságokhoz és kérésükre tájékoztatják a benyújtott – várhatóan visszakapható – összegekről.
  5. Amennyiben a külföldi adóhatóságok a benyújtott ÁFA visszaigénylést nem, vagy csak részben fogadják el, megvizsgáljuk a döntés okát. Szükség szerint fellebbezünk, kiegészítjük az eredeti igényt, kiküldjük az eredeti okmányokat a külföldi adóhivatalnak.
  6. Jutalékunkat csak az után számlázzuk Önöknek, amint a jóváhagyott adó-visszatérítési összeg megérkezik az Önök bankszámlájára  (általában a benyújtástól számított 2-4 hónap).
  7. Miután a külföldi adóhatóságok elbírálták az igényt és erről határozatot hoztak, eredeti számláit átveheti irodánkban. Ezeket a dokumentumokat külföldi adóhatósági szuper-revízió miatt 10 évig meg kell őrizni.